Ana içeriğe atla

İf Else'nin Irzına Geçtik

Bu gün güzel bir gün olması umudu ile kalktım ve erken saatlerde okula gitmek için yola çıktım. Yolumun üstünden yakın arkadaşlarımdan Sabri'de oturduğundan onuda aldım. Sabah ki pnömatik dersi bir nevi tekrar olmuştu. Beni en çok ilgilendiren, öğleden sonra ki Temel Programlama dersiydi. Diğer derslere göre nazaran %95 daha fazla katıldığım ve sürekli aktif olmaya çalıştığım, işlediğimiz konuyu 1-2 hafta öncesinden çalışıp geldiğim bir dersti benim için. 15 tatil öncesinde biraz daha önem veriyordum diyebilirim. En azından öğretmenlerimiz öğrettikleri konuları bolca tekrar etmiş ve üstüne yeni birikimler de katmayı başarmıştım. Bu hafta ki Temel Programlama dersinde ise, benim haftalar öncesinden mantığını ve bazı detaylarını kavradığım if else konusunu işledik. Neredeyse her programlama dilinde mevcut bir sistem bu if else.

Peki nedir bu if else? İf else şartlandırıcı gibi bir şey aslında. Sağladığın şartları / koşulları karşılıyorsa istediğiniz işlemi yaptırabilirsiniz. Kullanıcı sağlanan koşul dışında hareket ederse ona "Hata Yaptınız" diyebilirsiniz. Kısaca sağlanan şartlara göre hakaret etmenizi sağlayan bir yapı.

Elbette bu gün bir kaç örnekte yaptık. Aslında bakarsanız 6-7 civarı örnek yaptık diyebiliriz. Hepsi birbirinden kolay ve anlaşılırdı. Ağırlık olarak basit matematiksel işlemleri baz aldık. Her seferinde kullanıcıdan 2 sayı girmesini istedik. Girilen değerleri bir değişkene aktardık ve bu değişkenlerin birbirine eşit olup olmadığına, hangisinin daha büyük ve ya küçük olduğuna karar verip işlem yaptık.

Şöyle basit bir örnek gösterebilirim bende sizlere :)












Örnekte gördüğünüz üzere kullanıcıdan 2 sayı istedik. Bunu yapmak için printf kullandık ve ekrana 2 sayı istediğimizi yazdırdık. Hemen sonrasında scanf ile sayıları kullanıcıdan aldık. Bu sayıları 2 değişkene aktardık. Bunlar a ve b değişkenleri. Bu değişkenleri float türünde tanımladık. Yani bu kullanıcının ondalık sayı girme ihtimalini de göze alarak yaptığımız bir şey.

Hemen sonrasında ilk koşulumuzu belirttik ve koşulun sağlanması durumunda ne yapması gerektiğinide yazmış olduk. Eğer a değişkenine atanan sayı, büyükse b değişkenine atanan sayıdan, printf ile ekrana Girdiğiniz Ilk Sayi, Ikinci Sayidan Buyuktur yazdırdık.

Aynı şekilde küçüksede hemen alt satırın da başka bir işlem yaptırdık. Birden fazla koşul belirteceksek alt alta bu şekilde yazmamız daha uygun. Ben burada 2 koşul/şart belirtmişim. Fakat ikincisi if yerine elseif de olabilir. Aralarında herhangi bir fark yok.

Şimdi ise sadece if ve hemen ardından else kullanarak neler yapabileceğimizi göstermek istiyorum. Az önce ki kodlamada 2 if kullanarak koşul/şart belirtmiş ve karşılanması durumunda ekrana yazı yazdırmıştık. Şimdi tek bir koşul belirteceğim ve hemen ardından else kullanarak, eğer istediğim koşul gerçekleşmez ise ne yapması gerektiğini yazacağım.








Else arkadaşlar, girdiğiniz ilk koşul karışlanmıyorsa, yapmak istediğiniz işlemi yapar. Ben ilk koşulum da a eğer ki b'den büyükse ekrana şunu şunu yaz dedim. Fakat kullanıcının girdiği sayılar bu koşulu karşılamıyorsa, burada else devreye giriyor. Hiç bir koşul karşılanmadığından, direkt else içerisinde yapmak istediğimiz işlem yapılıyor.

Çok basit bir konu if else. Bende hem tekrar ederim hemde sizlerle paylaşırım açısından bir yazı yazmak istedim. İleride C Programlama dili üzerine başka örnekler ile de gelmeyi düşünüyorum...

Yorumlar