Ana içeriğe atla

Düşünmek Yok Yaşamak Var

Az önce bir karikatürde okudum bu sözü. Cidden hoşuma gitti. Çok anlamlı. Gerçekten uygulamaya koyduğunuz da hayatınıza farklı bir yön verebilecek güçte. Yinede bu sözü uygulamaya sokmak cesaret, soğukkanlılık ve aşırı öz güven ister. Bunlara sahipseniz, daha ne duruyorsunuz? Düşünmek yok, yaşamak var!

Tamam saçmalamayı keselim. Okuduğum karikatür dergisinin adını bilmiyorum. Aslında biliyorum, yada unuttum. Her neyse, hiçbir şeyden asla tam olarak emin olamayız zaten. Bir şeyi gerçek anlamda bilmek demek, tüm ayrıntılarına kadar bilmek demektir. Siz bir kalemi biliyorsanız, onun içinde ki maddeye atom sayısına kadar biliyorsunuz demektir. Ama tek bildiğiniz, yazmak için kullandığınız bir araç olması. Onun dışında bir bok bildiğiniz yok. O zaman bu bir şeyi bilmek mi? Hayır. Bu bir şey hakkında küçük bir bilgiyi bilmektir. Arada ki farkı karıştırmak cidden vahim bir durum. Bunu insanlar anlamalı ve ona göre davranmalı.

He bu arada konumuzdan uzaklaştık gibi. Ah ben. Şu hallerime sinir oluyorum yani karşımda ki insanları çok salak gördüğümden olmalı hep böyle uzun açıklamalar falan yapıyorum ama gerek yok biliyorum çünkü ben hepinizden daha salağım ve sizleri de kendim gibi sanıyorum. Şimdi bana kızıp alınmanıza gerek kalmadı değil mi? O zaman devam edelim dostlar.

Düşünmek yok, yaşamak var sözü baştan hatalı çünkü insan ne kadar beyin özürlü olsa da bir şeyi yapmadan önce onun hakkında kısada olsa düşünür ve uygulamaya koyar. Bu yüzden bu sözü değiştirmeli, biraz oynama yapmalıyız. Belki, belki şöyle olabilir.

Hayal etmek yok, gerçekleştirmek var.

Evet bu oldu gibi. Sonuçta bu sözde verilen mesaj bir nevi buydu fakat mesajda kullanılan kelimeler de bir mantık hatası söz konusu. Şimdi zeki kardeşlerim kendini belli etmiştir. Salaklar halen neden bahsettiğimi bilmiyordur. Evet zeki kardeşlerim. Bu kelimede de mantık hatası var çünkü insan bir işi yapacağını düşünürken aynı zaman da onu hayal de etmektedir. Bizler, düşünerek hayal ederiz.

Neyse gece gece çok saçmaladım. Bu gereksiz ve anlamsız yazıyı buraya kadar okuduğun için sana teşekkür etmemi bekleme. Yani işin gücün yok mu? Bu kadar mı gereksiz zamanın var. Git daha önemli şeyler oku. Arılar işeyebilir mi mesela? Bak cidden merak ettim.

Yorumlar