Ana içeriğe atla

2 Yılın Ardından


2 yılın ardından bilgisayarıma ilk kez format attım ve işletim sistemini değiştirdim. Sanırsam bu bir rekor. Çünkü hiçbir bilgisayarım da 2 yıl formatsız ve işletim sistemi değiştirmeden sabit durmadım. Windows 8.1 kullanıcısıydım, sıkılmaya başladım. Bilgisayar takılmaları falan derken "Windows 10'a bakmalıyım" dedim. Windows 8'in kendi format atma özelliğini kullanarak sistemimi sıfırladım. İlave USB, DVD kullanmadım. İşin en güzel kısmı burasıydı...

Sistemi sıfırladıktan sonra 170 kadar güncelleme kurup Windows 8.1'i tekrar indirmek zorunda kaldım. Direkt Windows 10'a geçme diye bir şey söz konusu değilmiş. Windows 8.1'e geçtikten sonra Windows 10'u indirdim ve sistemimi tamamen geçirdim. Windows 10'a geçiş işlemi biraz uzun sürsede bir sorun ile karşılaşmadan çok kolay ve rahat bir şekilde sistemimi değiştirdim. Warez bir durum söz konusu değildi. Kullandığım diz üstüye Windows 8 orjinal olarak kurulu geldiğinden wareze başvurmadan halletim tüm işlemleri.

Windows 10 hakkında bir kaç şey yazacağım bu yazımda. Fikirlerimi. Nasıl farklılıklar gördüğümü. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, Windows 8 kullanıcısı iseniz, kesinlikle Windows 8.1'e geçiniz. Çünkü sistemimi sıfırladığımda Windows 8'e tekrar dönüşüm, midemi bulandırdı. 8.1 gerçekten apayrı bir boyut kazandırıyor. Daha verimli olmasını sağlıyor. Derken şimdi Windows 10'dayım. Arayüz, performans konusu daha da can alıcı olmuş. Özellikle 8.1'de arama yaparken yaşadığım kasma sorunu burada yok. Başlat tuşunun geri gelmesi çok daha iyi olmuş. Windows tuşuna basıp istediğim şeye saniyeler içinde ulaşıyorum. Aramıyorum bile. Adını yazmam yeterli. Nerede olursa olsun hemen çıkıveriyor karşıma. Sırf bu bile yeterli benim için. Birikmiş bir çok dosyanız var ise doğru kelimeler ile sonuca ulaşmak çok önemli oluyor.

Windows ne zaman yeni bir sistem çıkarsa herkesin dediği gibi, "Daha fazla ram yiyor abi" olayı doğru. Gelişmeler, sisteminize biraz daha yükleniyor. Ama sisteminiz yeterli ise bir sorun ile karşılaşmıyorsunuz. Ben bazı takılmalar yaşıyorum ara sıra. Ama bu diz üstü bilgisayarımın yaşından dolayı. Sonuçta bir diz üstü. Donanım yükseltme şansım yok. En fazla ssd takar ram yükseltirim. SSD'nin sadece faydası olur ki oda fiyatlar malum.

Windows 10'da gezmek, tıklamak, arayüze sürekli bakmak benim için bir zevk haline dönüştü. Cidden bu kadar beğeneceğimi tahmin etmezdim. Hele ki altta ki barın küçültülmesi çok daha iyi olmuş. Kocaman kocaman ikonlara yer yok artık.

Windows 10 kullanın, kullandırtın...

Yorumlar