Ana içeriğe atla

Bilgisayar ve ya Konsol


Bilgisayar mı daha iyi, konsol mu daha iyi, konsol da oyun oynamak rahat mı, konsol oyunları ne kadar, bilgisayar neden tercih edilmeli, bilgisayarın konsola göre farkları nedir? Sorulan sorular bence gayet güzel. Bunlara verilecek cevaplar da yine benim bir kaç tecrübemden yola çıkarak yazacağım şeyler olacak. Malum hem konsol kullanmış, hemde bilgisayar üzerinde oyun oynamış bir oyuncu olarak bir kaç şey söyleme hakkım olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle ikisinin de gerçekten ayrı platformlar olduğunu anlamamız gerekiyor. Konsol, sadece oyun odaklı iken, bilgisayar, daha farklı bir dünyanın kapısını aralamanıza izin veriyor. Elbette son dönemlerde konsollar da sadece oyun oynanılmıyor. Konsollar için geliştirilen onlarca uygulama, müzik, film, video vb. bir çok alanda da ön plana çıkmaya başlamış olmaları da bir gerçek. Ben 2 ay kadar bir süre PS4 kullandım ve bu süreçte oynayabildiğim iki oyun oldu. GTA V ve Battlefield 4.

PS4 üzerinden sorunsuz bir şekilde canlı yayın yapabildim. Belli bir süre sınırlaması olsa bile video kayıt özelliğini kullanarak Youtube için bir kaç video yayınladım. Fazla detaylı olmasa da bu videoları yayınlamadan önce bir kaç kırpma, düzenleme işlemi yapmanıza da olanak sağlıyor PS4.


Dualshock 4 Kullanmak Nasıl Bir His?

Başlangıç olarak alışmanız gerçekten zorlayıcı bir süreç oluyor. GTA V'i kastetmiyorum bile. En kötü onu bir konsol kafede oynamış olma ihtimaliniz, elinizin alışmış olması gibi bir ihtimal var ki hiç oynamadıysanız bile auto aim ile size gerçekten rahat bir oynanabilirlik sunuyor. Peki FPS oyunların da durum nasıl? Ben Battlefield 4'ü ilk oynamaya başladığım da gerçekten işkence çekiyordum. Auto Aim bu oyun içinde geçerli fakat auto aimi tutturmak bile başlangıçta çok zor. Hızlı davranmak. Düşmana doğru nişan almak. Heyecanınıza yenik düşmeden doğru tuşlara basmak. 

Hatta bir ara "Ulan neden aldım şu konsolu sanırım hiçbir zaman adam akıllı oynayamayacağım" diye düşündüm. Gerçekten Dualshock ile benim gibi ilk kez FPS oynuyorsanız işiniz zor. Sizi zorlu, sıkıcı, sürekli öleceğiniz bir süreç bekliyor.

Peki 1 hafta sonra ne mi oldu? Hala aynı bok muydum? Elbette hayır. Oyuna alışmış, İlk 5'e girmeyi ara sıra başaran biri olmaya başlamıştım. Artık zevkli bir hal almıştı. Oynamaya çalışmak yerine, direkt zevk alma moduna girmiştim bile. Yani bir süre işkence çekiyorsunuz. Sonra bu kumanda sizin en yakın dostunuz oluyor falan.

Grafikler ve Oyun Performansı İçin Ne Diyebiliriz?

Tekrar belirtiyorum ben PS4 kullandım ve grafik üzerine yapacağım yorumlar tamamen PS4 bazlı olacaktır. Diğer konsollar hakkında herhangi bir fikrim kesinlikle yok. 

Herkes şunu bilir. Bilmiyorsanız da artık öğreneceksiniz. Konsollar piyasada ki tüm oyunları rahat bir şekilde en az 30FPS ile oynama imkanı sunar size. özellikle PS4 için general oyun diyebileceğimiz Uncharted 4, PS4'ün grafiksel anlamda neler yapabileceğinin en büyük kanıtı. Yani sizi gerçekten tatmin ediyor. 1.500-2.000 civarı bir fiyata aldığınız konsol sisteminin size tüm oyunları oynatması, hemde yeni nesil grafikler sunması, bilgisayar da bulabileceğiniz türden bir şey değil. 

Şimdi gelelim, "Kardeş bende para bok, öküz gibi bilgisayar toplayabilirim ben ama hala kararsızım hangisini alayım" diyorsanız size tek diyebileceğim; bilgisayar olacaktır. Tamam konsol iyi hoş güzel de, hiçbir konsol, bilgisayardan alacağınız performans ve grafik ilişkisini size veremez. Çünkü konsollar da kullanılan sistem bellidir. Sizin toplayacağınız bir bilgisayar konsoldan çok daha iyi bir sisteme sahipse, elbette tüm oyunlar da daha iyi grafiklere ve performansa sahip olursunuz. Yani paranız varsa bilgisayar toplayıp gözünüze daha fazla hitap edecek bir dünyaya adım atabilirsiniz.

Oyun Fiyatları İçin Ne Diyorsun?

Bu sorunun cevabını bilmek için cidden konsol almış olmanıza falan gerek yok. Oyun oynayan ve piyasayı takip eden biri iseniz fiyatlardan da haberdar olmanız zor değil. Konsolda ki oyunların fiyatı, bilgisayara nazaran çok daha şişkin. Yani tamam konsollar bilgisayarlara göre aslında avantajlı çünkü çok çok az fiyata tüm oyunları oynama imkanı sunuyor. Yinede yeni çıkmış bir PS4 oyununa 300 liraya yakın para verdikten sonra bilgisayar toplamaya param yok demişsiniz pek bir farkı kalmıyor. Bir süre sonra konsol için oyunlara verdiğiniz para cidden ciddi noktalara ulaşıyor ve fark ediyorsunuz ki o para ile harika bir bilgisayar da toplayabilirmişsiniz.

Google amcaya girin ve herhangi bir PS4 oyunun fiyatına bakın. Ardından aynı şeyi bilgisayar platformu içinde yapın. Arada ki farkı bir kaç oyun üzerinde daha gözlemleyerek iyi bir sonuca ulaşabilirsiniz. Sizi daha iyi tatmin edecektir.

Yalnız şu da önemli bir faktör. Oyunu dijital ve ya kutulu almak fiyatta çok fark ediyor. Eğer dijital takılırım diyorsanız, bilgisayar ile arasında fazla fark kalmıyor diyebilirim. Bilgisayar da ise dijitale alternatif olarak key satın alabiliyorsunuz. Ben yıllar önce BF3, COD MW3 ve CS:GO için key almıştım ve hepsine verdiğim toplam para 90 lirayı geçmemişti.

Birde İşin Zevk Noktası Var

Yani parası olsun olmasın, sadece bilgisayar ve ya konsol da oyun oynamak isteyen insanlar da bulunmakta. Onlara bir şey diyemem. Benim şahsi görüşürüm dostlarım, paranız varsa bilgisayar toplayın, klavye ile farenin yanında gelen yüksek özellikli bilgisayarınızın keyfini çıkarın. Eğer öyle bir bilgisayar toplayamam diyorsanız bir konsol alın ve karşılığında da yüksek fiyatlara oyunlar alın. 

Oyunlar İçin MOD Desteği

Çok bariz bir şekilde, bilgisayar platformunda ki oyunlar için daha fazla mod çıkarılıyor. Konsol da bu durum çok kısıtlı. Bunu sadece GTA V ile fark etmiş olmak yetti bana. 

Başka Bir Arzunuz?

Benden bu kadar. Bilgisayar ve konsol ( PS4 ) arasında ki farkları elimden geldiğince yazmaya çalıştım. Ne alacağına dair kafasında soru işareti olan arkadaşlara umarım yardımcı olmuştur bu yazım. Merak ettiğiniz başka şeyler varsa yorum atarak sorabilirsiniz.

Yorumlar