Ana içeriğe atla

Canon 1100D - İnceleme



Canon 1100D hakkında bildiklerimi, Canon 1100D ürün özelliklerini, fotoğraf çekim kalitesini, video çekim kalitesini ve diğer benzer konuları didiklemeye çalışacağım yeni bir yazıdan herkese merhaba. Ürünü 2015 Eylül ayında almıştım. Fotoğraf piyasası hakkında fazla bilgi sahibi olmadan, yanında verdikleri 75-300mm lenside hesaba katarak hiç düşünmeden, yine piyasanın çok fazla üzerinde bir para ile almıştım.

Bir kaç teknik özelliğe bakalım;

Etkin Çözünürlük (mp) : 12

Enstantane Hızı (sn): 30-1/4000

Lens Tipi: EF/EF-S

Ekran Çözünürlüğü : 2.7 inç

Fotoğraf makinesini elime ilk aldığımda cidden büyülenmiştim. Sonuçta elime ilk kez böyle bir makine almıştım ve yapabileceklerim konusunda gerçekten heyecanlanıyordum.

Fotoğraf çekmekten ziyade düzenleyen de biri olduğum için 1100D ile çektiğim fotoğrafları Adobe Photoshop CC 2015 ile düzenlerken hiç sıkıntı çekmedim. Özellikle RAW modunda çekilmiş fotoğrafların üzerinde yapabildiklerim çok tatmin ediciydi. Gece bile söz konusu olduğunda giriş seviye bir makine olarak geçmesine rağmen kalitesinden ödün vermedi diyebilirim. İşte örnek bir fotoğraf.


Birkaç fotoğraf daha ile makinenin neler yapabildiğini daha iyi anlamış olacağınıza eminim.




Peki makine cidden çok mu iyi? Elbette hayır. Bazı eksiklikler kesinlikle söz konusu. Benim gibi fotoğraftan ziyade "Ben video, kısa film ile de uğraşıyorum" diyorsanız, bu kısıma dikkat edin.

Canon 1100D üzerinde mikrofon için giriş bulunmamakta. Video ve kısa film konusunda en önemli faktör sesten sizi mahrum bırakıyor. Alternatif seçeneklere yönelmenize sebep oluyor.

Canon 1100D video çekimleri için ISO vb. ayarlar ile oynamanıza izin vermiyor. Bunun için harici bir uygulamayı makinenize kurarak ISO vb. ayarlar ile oynayabilirsiniz. Bu aslında pek sorun değil. Sonuçta hallediliyor. Ama neden alternatif bir uygulamaya ihtiyaç duyalım.

Canon 1100D için uzaktan kumanda özelliği bulunmamakta. Kablolu kumandaları tercih etmeniz gerekiyor. 

Ayrıca Canon 1100D'ye ait harici bazı ürünlerin fiyatları, kendisinden üst seviye olan makinelere göre daha pahalı olabiliyor. Hemen basit yaşanmış bir örnek verelim. Arkadaşım ve ben makinelerimiz için Battery Grip alacaktık. Onda 700D var. Onun ürünü 120 lira iken, benim aldığım Battery Grip 140 lira ve daha kalitesiz, oyuncak gibi bir üründü. 700D için olan griplerde batarya dışında ilave pil ile destekleme imkanınız varken, 1100D için bu geçerli değildi. Bende aldığım gibi geri iade etmiştim zaten.

Sadece fotoğraf çekerim, bu işten gelir elde etmek gibi, fotoğraflarımı dizip sergi açmak gibi bir derdim yok, hobi olarak takılırım diyorsanız, bu ürün gerçekten biçilmiş kaftan. Gözünüz yükseklerde ise, bulaşmayın, benim gibi pişman olursunuz. Çünkü bir yerden sonra yetersiz kalıyor. Özellikle video konusunda.

Yorumlar