Ana içeriğe atla

Hatırlatıcılar



Şu şarkı bana eskileri hatırlatıyor, ya da şu filmi izlediğim de o anlar aklıma geliyor. Şu koku beni hep şu güne götürüyor dediğiniz bir şeyler var mı hayatınız da? Benim mesela var. Küçük bir örnek olsun bu sizler içinde. Belki fark etmediniz ama sizlerinde vardır. Çocukken, daha 8-9 yaşlarındayım. O zaman Harry Potter serisi yeni yeni piyasadaydı ve herkes o filmi izler, erkekler Harry, kızlar Hermione olmak isterdi. Benim gibiler de yan karakter ve aptal olarak görülen Ron olurlardı. Neyse...

Bir arkadaş grubum vardı. İsimleri bende kalsın, yıllarım geçti onlar ile. Yani bir çocuk için uzun olabilecek türden yıllardan bahsediyorum. Beraber gezdik, öğrendik, izledik, aynı evde kaldık hatta. İşte Harry Potter benim için böyle bir hatırlatıcı. 3. şahıs olarak öz güvenini yitirmiş, içine kapanık küçük bir çocuğu ve onların arkadaşlarını hatırlatan bir unsur.

Ne garip değil mi? Demek ki zamanın da kendimiz ile öyle bağdaştırmış olmalıyız ki böyle bir etki bırakmış üzerimde. O anları tekrar yaşıyormuş gibi hatırlıyorum hatta. Harry ve Hermoine bana hep onları hatırlatacak. Ron, o zaten benim.

Neyse. Kısa bir yazı oldu ama bunun farkında olmak güzel. Hatırlatıcılara sahip olmak özellikle.

Umarım sizinde gördüğünüz de, duyduğunuz da, kokladığınız da, dokunduğunuz da, belki de hissetiğiniz de geriye götürebilecek hatırlatıcılarınız vardır.

Görüşmek üzere...

Yorumlar