Ana içeriğe atla

The Flash ► 3. Sezon 1. Bölüm ► İnceleme


Böyle şekilli bir başlığın ardından ilk olarak şunu belirtmek istiyorum, çok ağır spoiler vereceğim haberiniz olsun. Sonra vay efendim dizinin tüm zevkini kaçırdın vs. gibi şeyler duymak istemiyorum. Bilenler bilir, Flashpoint Paradox çizgi romanın da Barry zamanda geriye gidip annesini ölmekten kurtarmış ve var olan zaman çizgisinin tamamen değişmesine sebep olmuştu. Batman artık Bruce değildi. Superman'i kimse tanımıyordu. 3. Dünya savaşın kapıya dayanmış, kıyamete bir adım kalmıştı ki falan filan Barry her şeyi düzeltti. Kısaca, Barry'nin annesini ölümden kurtarması hiç hayırla sonuçlanmamış, her şey boka sarmış, hatta kendi ölümüne sebebiyet verecek kadar kötüye gitmişti. Dizide de bu yüzden kıyametin kopmasını bekledim.

Tamam biliyorum, sinema, dizi ve çizgi roman evrenleri çok farklı ilerliyor. Birebir beklemiyordum ama bu kadar rezalet bir bölüm izleyeceğimi de düşünmedim. Yani her şey çok hızlı oldu. En azından iki bölüm çıkartılacak bir konuyu tek bölümde sikip atmaları hoşuma gitmedi. Bu senaristler izleyicileri kendileri gibi gerizekalı falan sanıyor olmalılar.

Barry, Reverse Flash'ı esir almış, anasına babasına tekrar kavuşmuş, karakol da yine adli tıp çalışanı olarak hayatına devam etmeye başlamıştı. Bu yeni zaman çizgisinde Flash tabiki de Wally'di. Hiç şaşırmadık. Kendisine burada çok fazla Kid Flash göndermesi yapıldı ki zaten öyle. Neyse...

Birde onun düşmanı Rival vardı. Rival ve Wally kapışırken Wally yüksek bir binadan çöp kutusunun içine düştüğünde Barry kardeşimiz Kid Flash'ın gerçek kimliğini, yani onun Wally olduğunu öğrendi. Tabi bu yeni zaman çizgisinde West ailesinden kimse, dedektif abimiz hariç Barry'i tanımıyor onu da belirtelim. Tüm bu olaylar esnasın da Barry abimizin güçleri hala yerinde. Kendisi Wally'nin Flash olduğunu öğrenmeden önce de Iris'i tekrar bulmuş, çıkma teklifi etmiştir. Iris'de "Kimsenin çıkma teklifini kabul etmem ama sanırım sen ve ben başka bir zaman diliminde sevgiliydik herhalde seni kendime yakın hissediyorum" dedi. Tabi dolaylı yoldan.

Neyse Barry bu rahat durmuyor Wally'ye Rival için yardım edeceğini söylüyor falan filan derken bunlar gidip Cisco'yu buluyor. Cisco bu zaman dilimin de paranın ırzına geçmiş. Zik kadar boyu ile taş gibi hatunlar ile takılan bir teknoloji dehası. Yakışmamış ona pek. Yani o meta insanlara salakça isim takan Cisco, onu bir anda otoriter ve egoist bir zengin olarak görmek çok garip geldi. Yine de olması gereken bu. Şaşırtmak. Tek şaşırabileceğiniz unsur bu değil. Güzeller güzeli Caitlin diş hekimi çıkıyor her şeyin üstüne. Neyse daha fazla şey anlatmak istemiyorum. Bunlar Rival'ı yenmek için zar zor bir araya gelip onu buluyorlar. Wally ve Barry onu durdurmaya gidiyor. Wally "Ben tek yaparım kardeş yoldan çekil" dedikten sonra tahmin ettiğiniz gibi dayak yiyor. Dayak yemeyi geçtim böğrüne çelik boru saplıyorlar. Barry'de güzelce dayak yiyor şaşırmıyoruz. Rival işin boyutunu arttırıp iki tane hortum oluşturuyor. Tabi tüm bunlar olurken Barry abimiz güçlerini her kullandığın da ve eski zaman diliminde ki anılarını hatırlamaya çalıştığın da birer birer o anıları kaybediyor. Böyle nöbetler geçiriyor. Reverse Flash onu bu konuda uyarmıştı ama dinlemedi mal.

Dayak yiyen Barry'nin kulağına Iris fısıldıyor. "Sana inanıyorum Barry BOROŞOBOLORSON" falan diyor bu salakta gaza geliyor hortumları durdurup adama sağlam bir yumruk çekiyor. Yere yapışan Rival'de "Dostum sen gerçekten yaşayan en hızlı adamsın" diyor.

Evet. Böyle salakça bir şey oluyor ama burada bitmiyor. Kahramanımız saftirik gonzalez Barry Rival'e arkasını dönüyor. Tam o anda Rival hamle yapmaya yelteniyor ki Dedektif West "Seni mına kodum" diyor mermiyi geçiriyor. Rival geberiyor tabi. Dedektifin karakolda herkes ile aynı anda haber alması, tüm polis ekibinden önce oraya gelmesi ve bir anda ortada belirip ateş etmesi de cidden inanılmaz bir kurgu ve senaryonun meyvelerinden olsa gerek. Hatırladıkça deliriyorum.

Sonra Barry'nin nöbetleri çoğalıyor. Biraz daha bu zaman dilimin de durursa bildiği her şeyi unutacağını hatırlıyor ve Reverse abimize gidiyor. "Ben sıçtım hadi düzelt" diyor. Zaman da tekrar gidiyorlar ve Reverse abimiz Barry'nin anasına pıçağı saplıyor.

Her şey düzeliyor. Barry eve dönüyor. Babası ve annesinin ölü olduğu o zamanlara...
Wally ve dedektif karşısın da bira içerken "Iris nerde mına koyım" diyor. Dedektif  "Are you fucking kidding me son of a bitch" diyor olay yerinden ayrılıyor. Barry'de "What the fuck mına koyım" diyor.

Sonra oturuyor ve "Sıçtık, yine bir şeyler bozuk" diyor.

Bu salak hala zaman da yolculuk yaptığında bir şeylerin köklü değişikler yaşacağının farkında değil. İnşallah yakın zaman da öğrenecek. Yeni kötümüz Rival onuda belirteyim. Ölmüş olabilir ama o diğer zaman dilimi için geçerliydi.

Kısaca salakça bir sezon daha bizi bekliyor ve biz de sıkılmadan izleyeceğiz.

Mına kodumun senaristleri...

Yorumlar