Ana içeriğe atla

Neden İnternetten Alışveriş Yapmalıyız


Her geçen saniye birileri bazı sitelerden alışveriş yapıyor, kredi kartlarının bakiyelerini hiç düşünmeden boşaltıyor ve indirime girecek ürünleri avını bekleyen aslan gibi yatmış bekliyorlar. Peki bu insanlar mağazalardan görerek, dokunarak ve ya hissederek almak varken neden internet sitelerinden alışveriş yapmayı tercih ediyorlar? Evet, bu soru, bu makaleyi yazmamı ciddi anlamda tetikledi. Gelin hep beraber internet alışverişine karşı oluşturduğunuz ön yargıyı kıralım.

18 yaşımı doldurduktan sonra sinemada çalışmamın bana en büyük artısı kredi kartı oldu diyebilirim. Kredi kartı olmadan önce senetle fiyatları şişirilmiş ürünleri almaya mahkumdum. Malum başka türlü taksit yapmamız imkansız. En basit örnek ile; İnternette 1600 liraya alabileceğim fotoğraf makinesini ( set halinde elbette ) 2000 liraya bir mağazadan aldık. Bunun gibi daha nice örnek sayabilirim. Eminim bu yazıyı okuyanlardan bazıları da senetle şişirilmiş fiyatta ürünler almışlardır.

Şimdi diyebilirsiniz, "Uygun fiyatla bir çok ürünü kredi kartı ile taksitli satış yapan büyük mağazalardan alabilirsin." Elbette. Bunun aksini iddia etmiyorum kesinlikle. Fakat bu mağazalardan almak yerine neden internette 100-200 lira daha ucuza alabilecekken fazladan para vereyim ki? İnternet üzerinden alışverişimi ilk olarak n11.com ile yaptım. Hiç tereddüt etmedim çünkü gereken bilgiye sahiptim. Ürün beklediğim gibi olmazsa, elime ulaşmaz ise paramı geri alabileceğimi biliyordum. Bunun verdiği özgüven ile bu ürünü sipariş ettim. Elime 3 gün içerisinde ulaştı ve internette ki ilk alışverişimi hiç sıkıntı çekmeden yapmıştım.

Bundan sonrasında artık daha sağlam ürünler sipariş edebilirdim ve 2. siparişim 500GB bir PS4 oldu. Yanında GTA V ile geliyordu ve fiyatı sadece 1.300 liraydı. Bu fiyata o büyük mağazalardan sadece PS4 alabilirdiniz. İlk taksitli ürünümde aynı zamanda bu konsol oldu. Bununla kaldım mı? Hayır! Yanında birde odamda rahatça oynayabileyim diye bir kaç gün sonra küçük de bir televizyon sipariş ettim. Bu televizyonı 500 liraya almıştım, şuan yükselmiş olabilir fakat benim dediğim dönem 2015'in ilk aylarıydı. Burada ki bir avm'de aynı televizyonu 525 liraya bulmuştum.

Daha bu örneklerden piyasanın altında fiyatlara nasıl ürünler bulabileceğini görmüş oldunuz.
Sonrasın da bir çok ürün daha sipariş ettim ve sorunsuz elime ulaştı. Elbette bazı sorunlar yaşadım. Şimdi o sorunlara değinmek istiyorum. Bu 2 örneği vermemin sebebi pahalı ürünler olması ve kişilerin özellikle böyle yüksek fiyatlardan dolayı korkuyor olması. Hayır! Endişeniz olmasın. Çünkü ürünler arızalı gelse bile birazdan anlatacaklarımı içinizi rahatlatacak ve sipariş etmekten korkmayacaksınız.

Şanslıyım ki dediğim gibi yüksek mevlaya sahip ürünlerde hiçbir sorun ile karşılaşmadım. Sorun çıkaran sadece 2 ürünüm oldu. Bir kaç ürünü de sırf "BEĞENMEDİĞİM" için geri gönderdim.

Türkiye'de ki alışveriş sitelerinde, sipariş ettiğiniz ürün size ulaşana kadar, siz onaylamadığınız sürece paranız satıcıya aktarılmıyor. Bu çok önemli ve size en çok güven veren husus.

2. husus 15 gün içerisinde hiçbir sebep olmaksızın aldığınız ürünü iade edebilirsiniz. Elbette ürünü elinize ulaştırdığınız gibi iade etmeniz gerekiyor. Arızalı geliyorsa zaten mağaza sizinle ilgileniyor, yeniliyor ve ya yine para iadesi alabiliyorsunuz.

Kısaca hiçbir sorun çıkmıyor karşınıza. Ben bir lazer sipariş etmiştim. Fiyatını tam hatırlamıyorum fakat güçlü bir yeşil lazerdi. 10 gün kullandım. Sıkıldım ve iade ettim. Sırf sıkıldığım için. Ama buna rağmen mağaza ürünü kabul etti. Çünkü 15 güne kadar sebep göstermeden iade etme hakkınız var.

Sadece Türkiye'den değil. Yurt dışından da alışveriş yaptım. 2 sefer elbette. Yurt dışında ki ürünlerin buraya gelmesi biraz uzun sürdüğünden ve dolar bazlı alışveriş yaptığınızdan şu sıralar elimi o sitelere atmıyorum. Malum fiyatlar çok yüksek. Kullandığım yabancı site ise Aliexpress. 3 tane saat aldım bu siteden. Fiyatları 2$ ve 15$ civarıydı.

Gelelim işinize yarayacak tüyolara. "Ooo madem öyle her şeyi alalım anasını satayım" moduna girmeyin. Şuursuz hareketler paranızdan edebilir sizi. Kredi kartı bilgileriniz çalınır vs. demiyorum. Piyasada ki bilindik ve güvenilir siteler de bunların olması imkansız. Gerçekten İMKANSIZ. Sadece alışveriş yaptığınız satıcı ile alakalı sorunlar olabilir. Ürün iadesi kabul etmez pislik yapar ve paranız yanabilir. Burada devreye satıcı yorumlarını dikkate almak giriyor. Her satıcının puanı ve yorumları vardır. Bu satıcıdan alışveriş yapan diğer kullanıcılar belli bir puan verir ve yorum yazar. Bu yorumların %90'dan fazlası olumlu ise sıkıntı çekmezsiniz. %10 çoğunlukla paketleme, kargo gecikmesinden dolayı kötü yorumlar yazmaktadır.

Güvenebileceğiniz bir kaç alışveriş sitesi;

HepsiBurada.com
GittiGidiyor.com
n11.com
aliexpress.com ( Yabancı site )

Bunlardan daha çok var fakat ben bunları kullandım. Dediğim gibi dikkat etmeniz gereken husus mağaza yorumları ve mağazaya verilen puanlar. Bu ayrıntıya dikkat ederseniz başınızın yanması imkansız. Şimdiden hayırlı alışverişler dostlar...

Yorumlar