Ana içeriğe atla

The Magnificent Seven


Uzun süredir böyle eğlenceli bir film izledim. İzlemedim dememi bekliyordunuz ama izledim. Muhteşem ötesi süper bir şey dememi falan da bekleyenler varsa, yani güzeldi, sıkılmadım. Daha fazla ne söylenebilir ki bu film için. Çok ahım şahım bir iş yoktu ortada. Klasik vahşi batı aksiyonunu biraz daha komik ve vurdum duymaz karakterler ile süslemişler. Sonrasında ortaya bu film çıkmış. Denzel Washington ve Chris Pratt filmi izlememde de çok etkili oldu diyebilirim. Sonuçta bu adamların oyunculuğu ve filmlere kattığı kalite küçümsenemez.

Senaryo 10 yaşında bir çocuğun elinden çıkmış gibi. Zengin bir şerefsiz silahlı adamları ile kasabayı basıyor ve masum insanları öldürüp toprakları elinden alıyor. Sonra bir gün Chisolm ( Denzel Washington ) adında devlet memuru mudur nedir bir arkadaş başka bir kasaba da barın tekine giriyor. Adam suçlu avlıyor. İşi bu. Ama zenci. O zamanlar da zencilerin memur olması beni çok şaşırttı o ayrı bir konu. Adamları Amerika'da hala eziyorlar. Bir kaç yüz yıl önce ki durumu siz düşünün.

Neyse bu Chisolm böyle havalı bir şekilde simsiyah giyinmiş bir adam. Geliyor birini soruyor barmene. Tabi barmen barda ki adamlar falan hep ters ters bakıyor. Silahlarını falan hazırda bekletiyorlar. Tam biri ters hareket yapıyor bizim zenci hepsini öldürüyor. Bir kaç saniye de adam nişan almadan silahı kılıfından çektiği gibi delik deşik ediyor herkesi.

Bu anlattığım sahneden filmin ne kadar tahmin edilebilir bir senaryosu olduğunu anladığınızı umuyorum. Yani adamlar bize mükemmel bir senaryo vermemiş. Düşündüren, ana fikri nedir diye sordurtan bir yapım yok ortada. Sadece girin izleyin, sorgulamayın ve eğlenin demişler. Bu yüzden sıkılmadan rahatlıkla izleyeceğiniz bir yapım.

Neyse bu Chisolm barı dağıttıktan sonra tam yola çıkıyor ki bir hatun bunu çeviriyor. "Bizim kasaba da kodomanın teki herkesi öldürdü I want intikam" diyor. Buda "ok kib aeo" diyor. Adam toplamak ve kasaba halkını kurtarmak için yola çıkıyor. Bu şekilde karakterlerimiz ile tanışıyor ve maceraya atılıyoruz..

Bolca adamın öldüğü, merminin bir tek filmin son saniyelerinde bittiği, hayatında iyi bir şeyler yapmak isteyen bir avuç katilin, hırsızın ve devlet memurunun toplandığı, mükemmel olmasa da güzel olan bu vahşi batı filmi sizleri bekliyor. Umarım izlerken sizde benim gibi sıkılmadan izlersiniz.



Yorumlar