Ana içeriğe atla

Nostalji | İnanılmaz Aile

Bazı filmler, özellikle animasyon yapımları beni alıp çocukluğuma götürüyor. Bende böyle bir seriye başlamayı uygun gördüm. Eski filmleri, animasyonları burada ele alalım istedim. İlk incelememiz bir animasyon olacak. Eminim bir çoğunuz, özellikle benim jenerasyonum bu animasyonu büyük bir zevkle izlemiştir. Ben hala izliyorum o ayrı! İşte karşınızda, Disney ve Pixar'ın huzurumuza sunduğu İNANILMAZ AİLE.


Civil War'ı izleyen kimseler hikayeyi çok tanıdık bulacaktır. Film süper kahramanların ardında bıraktığı yıkımdan dolayı devletin işe el atması ve süper olan herkesi emekli etmesi ile başlıyor. Sadece Civil War'dan değil, bir çok süper kahraman filminden, çizgi roman uyarlamasından benzerlikler de animasyon da bulunmakta.

Emekli edilen Bay İnanılmaz'ın eski günlerini özlemesi ve bir iş teklifi alması üzerine tüm aksiyon başlıyor. Hiç ummadığı bir tehdidin içine sürüklenen Bay İnanılmaz'ı kurtarmak ise ailesine kalıyor. Filmde Elastik Kadın ve Bay İnanılmaz'ın gerçekleştirdiği evlilikten üç tane nur topu gibi çocukları oluyor. Yukarıda ki resimde de bunu görmektesiniz.


Karakterlerin güçleri ise çok tanıdık ve bana Fantastik Dörtlü'y'ü anımsatıyor. Tabi Flash hariç. Flash en solda ki sarışın çocuk. Adı çok tanıdık, DC evreninden bildiğimiz Flash ile aynı güce sahip. İnanılmaz hızlı! Elastik Kadın'ın güçleri ise tamamen Bay Fantastik'ten alınma! Bay Fantastik, Fantastik Dörtlü ekibinde vücudunu istediği esneklikte kullanabilen şahıs.

Peki genç kızımız? Görünmez oluyor desem! Ha birde küçük bebek var. Ona nur topu demek yanlış oldu. Kendisinin gücü hakkında kesin bir şekilde bilgi alamasanız da, istediği her şeye dönüşebiliyor; bazen bir "Ateş topu" bazende "Çelik kadar sert" desek yeterli. Filmin bir çok alıntı ile meydana geldiği doğru. Yinede kendine özgü hikayesi ve anlattıkları ile size harika anlar yaşatıyor.


Yönetmen Brad Bird. İsmi Brat Pitt çakması gibi değil mi? Hatta ilk gördüğüm de "Hadi lan Brad Pitt mi yönetmiş" dedim. Bana hak verdiğinizi biliyorum ve eminim bazıları da o şekilde okudu. Kendisinin kaliteli işlerde elbette imzası var! The Simpsons, Ratatuy, Yarının Dünyası bunlardan bir kaç tanesi. Ama en güzelini sona sakladım.

İnanılmaz Aile 2, Brad Bird yönetmenliğinde 15 Haziran 2018'te bizlerle dostlar. Umarız bir sıkıntı çıkmaz ve bu harika animasyonun devam filmini izleyebiliriz. Bu sayede bebek hakkında daha fazla şey öğreniriz. Malum animasyon yarıda kalmış gibi bitiyor. "Kesin devam eder" diyorsunuz son sahnede. Nereden bileceksiniz ki devam filmi 13 yıl sonra çıkacak! Şaka gibi değil mi? 13 yıl. Yani ben bu filmi izlediğim de daha 7 yaşındaydım. Hey yavrum hey.

Başka bir inceleme de tekrar görüşmek üzere dostlar. Kendinize iyi bakın.

Yorumlar