Ana içeriğe atla

Oyun Yapmak İçin Gerekenler

Ben mobil alanda özellikle Android platformu üzerinde oyun yapmak istiyorum. "Peki bunu nasıl yaparım" sorusundan yola çıkarak bir çok konu üzerine araştırma yapmaya ve hatta gereken temel bilgiler için dersler almaya bile başladım. Benim gibi bu konuda merakı olanların sorularını cevaplandırmak ve nereden başlamaları gerektiğini anlayabilmeleri için bu yazıyı yazmaya karar verdim.


Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Oyun yapmak kolay bir iş değil. Sabır ve ciddi emek gerektiriyor. Sadece oyunu yapabilmek için bilmeniz gereken programlama dilleri ve programları saymaya başladığım da bile sıkılabilirsiniz. İşte burada devreye heves giriyor dostlar. Eğer bu işi severek, heves ile eda etmezseniz önünüze çıkan engeller de hemen sıkılacak ve bir daha elinizi dahi sürmeyeceksiniz.

Oyun yapmanızı kolaylaştırmak adına bir çok oyun notoru bulunmakta piyasa da. Bunlardan en bilineni Unity. Unity hem 3D hemde 2D olarak bir çok platforma oyun yapma olanağı sağlıyor. Sadece Android değil, IOS, Windows, hatta konsollara bile. Daha ne diyeyim?!

Peki Unity oyun motoru ile oyun yapmak için neleri bilmek gerekiyor.
  • C# ve ya JavaScript dillerinden birini tamamen olmasa bile temel düzeyde bilmeniz gerekiyor. Zaten bulunan eğitim videoları, dersler ile vs. bu temel düzey sayesinde bir şeyler yapabilir, üzerine ekleyebilirsiniz.
  • Unity oyun motorunın size sağladığı şey var olan nesneler ile etkileşim sağlayarak oyun yapmanıza olanak sağlamak. Yani bu program içerisinde modelleme yapamıyorsunuz. Misal bir uçak oyunu yapacaksınız. Uçağın tasarımını, modellemesini 3DS Max Studio gibi programlar da oluşturup Unity'e aktarmanız gerekiyor. Buna ses efektleri ve texture dediğimiz, modellerin dış rengi, desenini belirleyen özellikler de dahil. Texture işini Adobe Photoshop ve ses işini de Audacity kullanarak halledebilirsiniz. Buda bu programları az da olsa bilmenizi gerektiriyor. Hatta azdan çok diyelim.
Tüm bunlara baktığımız da en az üç program ve bir programlama dili bilmemiz gerekiyor. Unity'i kullanmak ise zaten başlı başına bir iş olduğundan onu dahil etmedim. En az 5-6 aylık bir süreçte kendiniz sıfırdan oyun yapabilecek kapasiteye getirebilirsiniz. Tabi bu bahsettiğim oyun 3D/2D, basit düzey bir oyun. İyi oyunlar yapmak ekip işi ve bolca zaman gerektiriyor.

Şimdi bazılarınız diyebilir "Ulan tüm hayallerimi suya düşürdün!" Emin olun geç olsun, hayalleriniz için güç olmasın dostlar. Biraz emek ve sabır ile gerekenleri öğrenip hayalinizde ki oyunları yapmak için çalışmaya hemen başlamalısınız.

Şimdi size harika bir site vereceğim ve bu site üzerinden hem C# öğrenebilir, hemde Unity derslerine giriş yapabilirsiniz. Aynı zamanda bir kitap tavsiyesinde bulunacağım. Tüm bu dediklerimi bir araya getirip sabır ile izler, denemeler yapar ve çalışırsanız, emin olun çok daha kısa sürede 2D ve ya 3D basit düzey bir oyun yapabilirsiniz.

Sitemizin adı AÇIK AKADEMİ << BURAYA TIKLAYARAK GİDEBİLİRSİNİZ.
Dersleri ücretsiz olarak izleyebilmek için direkt Facebook hesabınızla kayıt işleminizi tamamlayın ve zaman kaybetmeden videoları izlemeye başlayın. Size tavsiyem C# eğitim videolarını tamamen bitirmeniz yönünde. Orada ki temel bilgiler size çok şey katacak. Aynı zamanda Visual Studio dünyasına ve C# ile neler yapabileceğinize baktığınızda da sadece oyun ile sınırlı kalmayacağınızı göreceksiniz.

Unity videoları ise daha kapsamlı. First Person Shooter'dan 2D oyun yapımına kadar anlatımları bulunmakta. Ben C# videolarını bitirdim ve şimdi Unity kısmına geçtim. Şimdi gelelim kitap tavsiyesine. D&R'dan aldığım bu kitap da çok kapsamlı bir içerik sunuyor. Hem C# hemde JavaScript temel bilgileri içermesinin yanı sıra, Adobe Photoshop, Audacity ve 3DS Max Studio kullanımlarına kadar değiniyor. Yani biçilmez kaftan diyebiliriz.


Kitabımızın adı Unity 3D ve Android İle Oyun Geliştirme << BURAYA TIKLAYARAK D&R'DAN KİTABI SATIN ALABİLİRSİNİZ.

Umarım giriş için, bu işe yabancı kimseler için güzel bir rehber olmuştur. Gerisi artık size kalmış durumda dostlar. Ben sadece doğru yönlendirmek istedim. Daha farklı oyun motorları vs. bulunmakta elbette fakat ben bu yoldan gittiğim için sizi de bu şekilde yönlendirdim.

Başka bir yazı da görüşmek üzere kendinize iyi bakın.

Yorumlar

Yorum Gönder