Ana içeriğe atla

Just Cause 3 İnceleme

Şu sıralar oynarken bir anda sıkılıp sıkılıp kapattığım, sürekli aynı şeyleri yaptıran ve tek zorluğu düşman sayısını arttırmak olan, yeteneklerinizi geliştirmek için sizi sıkıcı yan görevlere iten bir oyundan bahsedeceğim. Just Cause 3 açık dünya aksiyon macera oyunlarında önemli bir yere sahip bu yadsınamaz. Fakat bu oyunun "iyi" bir oyun olduğunun da delalati değil. Saatlerce aynı şeyi yapmaktan sıkılmayan insanlar için biçilmiş bir kaftan. Hep sağı solu patlatıp paraşüt vs. ile uçmak ve helikopter, tank araba vs. sürmekten zevk alıyorsanız bu oyun size göre.

Fakat böyle bir oyun bana göre değil. O bir gerçek. Çünkü ben doğru dürüst bir hikayesi olmayan oyunun hiç değişmeyen mekanikleri üzerine saatlerimi gömemiyorum. Baygınlık geliyor. Hadi diyorum biraz daha görev yapayım vs. ama hiçbir farklılık yok. Tek yaptığınız birilerini korumak, konvoy korumak, konvoy öldürmek, patlatmak, biraz daha öldürmek. Hikaye desen ortada doğru dürüst bir hikaye bile yok. Saçma sapan şeylerden ibaret. Bana hiçbir şey vaat etmiyor oyun.

Güzel umutlar ile aldım oynadım ama daha fazla dayanamıyorum. Sadece çok çok yapamayacak bir şey bulduğumda "Hadi biraz açayım da sağı solu patlatayım" diyorum. Yani oyun öyle bir oyun ki emin olun o "Hadi açalımlar" en fazla yarım saat sürüyor. Oyunu toplamda 19 saat oynamışım. İnceleme yapabilmek ve üzerine bir şeyler yazabilmek için gerçekten yeterli bir zaman diye düşünüyorum. Çünkü ne kadar şans verirsem vereyim, oyun kendini tekrarlamaktan baya ısrarcı.

Bazı fanboylar atlayıp "Ya sen ne anlarsın" falanda diyebilir. Herkesin zevki kendine. Ben sadece benim gibi etrafta kaos yaratmak dışında başka şeyler arayan insanlar için yazıyorum bunu. Oyunda muhteşem bir skill sistemi olabilirmiş. Bir çok geliştirme mevcut. Ama bunları yan görevleri yaparak ve onlardan gelen puanları toplayarak açma fikri çok salakça. Abi zaten görev yapıyor, sağda solda bir çok düşman üssünü yok edip ele geçiriyorsun ve tüm bunları yaparken oyun sana hiçbir özelliğini geliştirmene izin vermiyor. İlla diyor bu yan görevleri yap. Diğer canımı sıkanda bu oldu. Ya zaten sıkılıyorum hep aynı şeyleri yapmaktan, üstüne birde bana daha fazla aynı şeyi yap diyerek skilleri geliştir diyor oyun.

Ayrıca helikopter, tank, motorsiklet gibi araçları sürme hissi hiç tatmin edici değil. Araçları çevirmek için ıkınıyorsunuz. Helikopterler de kontrol kısıtlı gibi hissediyorsunuz. Hele uçak sürmek başlı başına bir eziyet. Bir kere kullandım daha binmedim. Oyun oynayıp eğlenmek istiyorum abi. Siz zaten fazla bir şey vaat etmiyorsunuz üstüne birde leş bir araç sürme sistemi çıkarmışsınız.

Oyuna puanım olsa olsa 4/10 olur. Bu devirde herkes açık dünya ve bolca düşman yaparak bir şeyler elde edebileceğini sanıyor ama kendini tekrarlayan ve boş bir dünyayı da kimse istemez insanların bunu anlaması lazım. Biraz sert eleştirmiş olabilirim ama hak ediyor. Zaman kaybı. Tavsiye eder miyim? "Oynayacak hiçbir şeyiniz yoksa alın oynayın."

Yorumlar